17 Mart 2014 Pazartesi

Pencerenin önünde duran
Güneşte
Gelincik...

Bozcaada ile ilk tanışmamı dün gibi hatırlıyorum.

Nasıl duyduğumu neden orayı tercih ettiğimizi hatırlamıyorum ama adayı ilk gördüğüm anı hiç unutmuyorum. Zor bir yolculuktan sonra ulaşmıştık. Yolculuk kısmına değinirsek ilk gidişimde çok heyecanlı olduğumdan anlayamamıştım ama sonrakilerde artık bir an önce varmak istemenin sabırsızlığı mıdır bilmiyorum o yol bitmek bilmiyor.

Ama vapur adaya yaklaşmaya başladığı anda adanın tüm huzuru içinize doluyor adeta.

Eski yıllara göre artık çok kalabalık olduğunu ve tadının kaçtığını söylese de ada halkı, hala huzur kokuyor daracık sokakları.

Feribottan indikten sonra sizi ilk karşılayan meydandaki çınar ağacı oluyor. Çınarın altında yıllardır bir kahve var. Herkes adaya basar basmaz ilk kahvesini burada yudumluyor, evet bu bir kural:)

Eskiden kahvenizin yanında 1 dal sigara ve likör ikramı da vardı ancak geçtiğimiz yaz bu ikram sonlanmıştı. Gelen misafirler arttıkça sanırım ne sigara ne de likör yetiştiremediler..

Kahvelerinizi yudumladıktan sonra pansiyonunuza doğru yol alıp inanılmaz sevimli odanıza yerleşebilirsiniz. Adadaki tüm pansiyonlar birbirinden sevimli ve tatlı. Bizim kendi aramızda  evimiz dekorasyonu ile ilgili hep bahsettiğimiz Bozcaada konsepti var ki her yerin mavi beyaz olduğu deniz ile ilgili bir sürü aksesuarın bulunduğu odalardan geliyor bu konsept merakımızJ

Eğer deniz insanıysanız ve denize girmek istiyorsanız herhangi bir pansiyonda kalabilir ve gününüzü adanın büyük ve güzel plajında geçirebilirsiniz. Suyun soğuk olduğunu söylememe gerek yok heralde;)

Pansiyonda kaldığımız zamanların aksine adada adını sık duyduğumuz manzarasının çok güzel olduğu söylenen bir otel vardı ki her seferinde iyi ki o otelde kalmışız diyoruz.: Ada Bacchus Otel. Adanın biraz tepesinde yer alıyor, adada bildiğim kadarıyla havuzu olan 2 otelden biri. Ama misafirperverliği, yemekleri, manzarası, odaları ile gerçekten son derece huzur dolu bir otel.

Ada deyince akla bir şarap bir reçeller geliyor açıkçası. Birbirinden farklı şarap seçenekleri sizleri bekliyor adada. Ama reçeller inanılmaz… Aklınıza gelecek her şeyin reçeli var. Kavun, karpuz, şeftali, kestane, portakal, iğde, üzüm, domates, gelincik.. Bunlar sadece aklıma gelenler. Reçel sevmeyen biz, o reçelleri nasıl yedik size anlatamam ayrıca dönerken de 2’şer kavanoz aldık ki mutlaka sizde almalısınız hatta eşe dosta da almalısınız inanın çok sevineceklerdir:)

Güzelim havada mis gibi kahvaltınızı yapıp denizde yada havuzda harika vakit geçirdikten sonra akşam üstü çayınız ve kurabiyeleriniz için  tabi ki de Çiçek Pastanesi’ne gitmelisiniz. Damla sakızlı ve bademli un kurabiyelerinde tatmayan Bozcaada’ya gittim kesinlikle dememeli..

Yel değirmenleri, sahilde yenen balığı, o rüzgarlı ama muhteşem havası ile Hafta sonu kaçamaklarında tadı damağınızda kalan ada huzur arayanların gerçekten uğraması gereken bir yer.
Özellikle de yaz sonunda yada yaz başlamadan yani ada çok kalabalık olmadan…Unutmadan güneşin doğuşunu ve batışını ada da izlemeyi unutmayın,..

Kocaman gülücükler yüzümüzden hiç eksik olmasın:)